istockphoto_6785668-botox

SCULPTRA (kwas polimlekowy) – korekcja wiotkości skóry

SCULPTRA to jałowa zawiesina kwasu L-polimlekowego, który jest syntetycznym polimerem z rodziny kwasów alfahydroksylowych (kwasów owocowych), nieszkodliwy dla ludzkiego organizmu i rozkładany w ludzkim organizmie. Kwas ten od ponad 30 lat stosowany jest w medycynie jako składnik rozpuszczalnych nici chirurgicznych i nie wymaga wykonywania wcześniejszych testów skórnych pod kątem ewentualnej alergii.

Leczenie polega na wstrzyknięciu w skórę i tkankę podskórną preparatu SCULPTRA w celu korygowania zmarszczek, fałdów, blizn oraz ubytków tkanki w obrębie twarzy.

Efekt leczenia zależny jest od indywidualnych predyspozycji pacjenta, pojawia się stopniowo i utrzymuje się około 2 lat. Zwykle pełny efekt korekcji uzyskuje się po wykonaniu 3 zabiegów w odstępach nie krótszych niż 4 tygodnie (po 1 zabiegu widoczna duża poprawa).

UWAGA: po zabiegu u pacjenta pojawia się niewielki obrzęk związany z samą procedurą wykonywania wstrzyknięć, dzięki któremu po zakończeniu zabiegu wygląd twarzy poprawia się, natomiast w miarę jego ustępowania defekty występujące przed zabiegiem pojawiają się przejściowo ponownie. W czasie kolejnych tygodni, na skutek pobudzenia własnego kolagenu przez podany preparat w organizmie pacjenta zostaje odtworzona objętość tkanek.

Wskazania do zabiegu:

• powiększenie objętości okolic zapadniętej skóry, a zwłaszcza korekcja zagłębień skóry takich jak bruzdy, fałdy, zmarszczki, blizny
  • objawy starzenia się skóry
  • korekcja zaniku tkanki tłuszczowej w obrębie twarzy

Obszary poddawane zabiegowi preparatem SCULPTRA to:

• policzki i kości policzkowe
  • fałdy nosowo-wargowe
  • zmarszczki kącików ust
  • linia szczęki (tzw.„chomiki”)
  • podbródek

Objawy uboczne:

• po iniekcji obrzęk, zaczerwienienie, bolesność, swędzenie, przebarwienia, możliwe zasinienie i tkliwość w miejscu wkłucia - objawy te zwykle ustępują samoistnie w ciągu 1-15 dni po zabiegu
  • SCULPTRA jest preparatem zawierającym wodę dlatego bezpośrednio po zabiegu przez kilka godzin do kilku dni występuje obrzęk (opuchlizna). Jest to stan przejściowy, nie mający wpływu na długoterminowy efekt leczenia
  • w miejscu wkłucia pacjent może odczuwać stwardnienie skóry lub jej pogrubienie- jest to normalna reakcja tkanki na proces zapalny i produkcję kolagenu. Aby zmniejszyć ten objaw należy wykonywać masaż poddanych zabiegowi części twarzy 5x dziennie przez 2 tygodnie
  • w rzadkich przypadkach po zabiegu mogą pojawić się niewielkie grudki wyczuwalne jedynie podczas uciskania skóry, nie wymagające leczenia oraz reakcje alergiczne polegające na przedłużonym utrzymywaniu się świądu i obrzęku w obszarze poddanym leczeniu

Zalecenia dla pacjenta po zabiegu:

• w celu zmniejszenia obrzęku nakładać worki z lodem na ostrzykiwane okolice przez co najmniej 24 godziny (unikać bezpośredniego kontaktu skóry z lodem)
  • samodzielnie masować leczone okolice 5 razy dziennie przez 2 tygodnie
  • unikać promieniowania słonecznego i lamp UV
  • jeżeli nie ma powikłań (rany, krwawienie, obrzęk, rumień) kilka godzin po zabiegu można nałożyć makijaż

Preparat może być stosowany wyłącznie przez lekarza.